Pneumatiky na Alfa Romeo

Změňte značku

Vyhledejte model vozidla

Nebyl nalezen žádný automobil

Poskytnete

Alfa Romeo

Počátky. V roce 1906 v Portello pod Milánem vznikla firma, kterou založil Alexandre Darracq, francouzský výrobce automobilů, a jeho partner Ugo Stella, milánský aristokrat, pozdější ředitel a předseda Alfy. Podnik byl pojmenován Societa Italiana Automobili Darracq neboli Italská automobilová společnost Darracq. Je třeba připomenout, že auta v licenci Darracq' se již dva roky vyráběla u Neapole.

Rozvoj. Spolupráce skončila v roce 1909 z finančních důvodů. Stella společně se skupinou podnikatelů vykoupil podíl ve firmě. Byl změněn její název na Anonima Lombarda Fabrica Automobili (Lombardská akciová automobilová továrna), zkráceně ALFA. Je to první člen názvu značky. V roce 1915 firmu převzal železniční podnikatel Nicola Romeo. Takto vznikl název Alfa Romeo, známý dodnes. Zakázky pro armádu během obou světových válek a státní podpory mnohokrát zachraňovaly firmu před bankrotem. Už skoro sto let rozpoznávací značkou automobilů Alfa Romeo je charakteristické, kulaté logo rozdělené na dvě části, ve kterých se nalezly erbovní prvky Milána a Lombardie. Na levé straně byl umístěn červený kříž v bílém poli (Kříž sv. Jiří), na pravé zelený korunovaný had na světlomodrém pozadí požírající Saracéna. V roce 1910 vznikly první modely Alfy, které navrhl Giuseppe Merosi. Byly to modely 12 HP a 24 HP, jejichž názvy byly odvozeny od výkonu motoru. Průlomovým modelem značky byl model 1900 z roku 1950, který byl kombinací sportovního a rodinného automobilu. V roce 1954 vznikl model Giulietta, který byl vzorem pro pozdější vozidla. Blok motoru tohoto auta byl odlit z hliníku, verze 1,3 dosahovala výkonu 102 koní. Automobil bez problému překračoval rychlost 180 km/h. Vozidlo bylo vyráběno v mnoha verzích. V šedesátých letech Alfa vyrobila model Giulia, který získal mnoho titulů v automobilových soutěžích. Giulia byla navržena pomocí aerodynamického tunelu, což bylo v tamté době nevídané. Rok 1966 přinesl další model Spider, který byl se stejnou karoserií vyráběn až do roku 1994/1995. Alfa Romeo byla odjakživa aktivní v automobilovém sportu. V meziválečném období byla značka považována za velmi luxusní, jako v současnosti např. Ferarri.

Současnost. V roce 1986 výběrové řízení na její koupi vyhrál koncern Fiat (porazil mj. Ford). O tři roky později vzniká skupina Alfa Lancia Spa. Prvním automobilem uvolněným do prodeje pod dohledem nového majitele byl model 164, který navrhl Pininfarina. Sílící postavení značky upevnily rovněž takové modely jako 156 a 147 tím, že získaly historicky první tituly automobilu roku (příslušně v roce 1998 a 2001).

Pneumatiky. Alfa Romeo odnepaměti spolupracovala s mnoha výrobci pneumatik. Uvádíme pouze několik příkladů. V originální výbavě modelu 147 GTA se nalezly mj. pneumatiky Yokohama V102. Auta série 156 a Brera používají pneumatiky Bridgestone RE050 o rozměru 205/55 R16. Naopak typ Michelin Energy je ve výbavě modelů 147/156/GT. Alfa Romeo Spider, který byl vystavován na Automobilovém salónu v Ženevě v roce 2010, byl vybaven koncepčními pneumatikami Dunlop Pininfarina 2uettottanta. V témže roce byla Alfa Romeo 8C Spider standardně vybavena pneumatikami Pirelli P Zero o rozměru 245/35ZR20 a 285/35ZR20.