Zimní pneumatiky
Zimní pneumatiky jsou navrženy pro zachování co nejlepších jízdních vlastností v teplotách pod 7 stupňů Celsia. Směsi použité v zimních pneumatikách garantují elasticitu v podmínkách nízkých teplot. Měkká pneumatika zajišťuje vysokou přilnavost. Ztvrdlá naopak může vést k nekontrolovanému smyku. To může být nebezpečné obzvláště na kluzké, zimní vozovce.
Struktura a dezén běhounu moderních zimních pneumatik jsou navrženy na základě počítačové simulace. Vyznačují se hustou sítí nářezů a lamel. Bloky běhounu zimních pneumatik mají různorodé rozměry, proměnnou polohu a v případě některých modelů také okraje pokryté dodatečnými vroubky. Toto řešení usnadňuje samočištění běhounu a tedy efektivní zakusování do sněhu a opětovné rychle vyprošťování. Při každém pohybu se sníh přiléhající k drážce od ní odlepí a běhoun se tak očišťuje. Zimní pneumatiky jsou také vybaveny obvodními drážkami, které jsou zodpovědné za odvádění vody a sněhového bláta zpod pneumatiky a zlepšují její stabilitu. V zimních pneumatikách jsou používány směrové nebo asymetrické dezény běhounu. Směrový dezén má tvar stromečku. Vyznačuje se efektivním vytlačováním sněhu mimo pneumatiku. To zajišťuje stálý kontakt pneumatiky s podložím a dobrou přilnavost. Asymetrický běhoun se zase vyznačuje rozdíly mezi vnitřní a vnější stranou běhounu. Vnitřní část je zodpovědná za efektivní odvádění vody, kdežto vnější za dobrou trakci a přilnavost v zatáčkách. Čelo běhounu asymetrické pneumatiky se charakterizuje nerovnoměrným rozmístěním drážek.
Část zimních pneumatik je vybavená ostny, které zásadně zlepšují přilnavost na ztvrdlém sněhu a na ledu. Jde o řešení používané například v Rusku a ve Skandinávii, kde sníh leží na cestách po větší část roku. Vzhledem k charakteru naších zim (časté oblevy atp.) v Česku zákon takové řešení nepřipouští. Zimní pneumatiky jsou navrhovány pro zajištění co nejlepších jízdních vlastností na sněhu i na ledu. Jejich běhouny jsou optimalizovány speciálně pro zimní podmínky.