Pneumatiky na Honda

Změňte značku

Vyhledejte model vozidla

Nebyl nalezen žádný automobil

Poskytnete

Honda

Počátky. Historie koncernu se začala psát ve dvacátých letech minulého století. Soichiro Honda opustil rodinný dům a ve věku 15 let začal pracovat v automobilové dílně. V roce 1947 Soichiro zahájil výrobu kola poháněného spalovacím motorem. V roce 1948 vznikla firma Honda Motor Company Ltd. V roce 1963 na automobilovém veletrhu v Tokiu svět zhlédl první modely automobilů Honda S360 a Honda S500. Prvním sériově vyráběným modelem byla Honda N360, která byla v roce 1967 vybavena motorem o výkonu 70 koní. Honda je jedním z mála nezávislých japonských výrobců automobilů a motocyklů. Zpočátku Honda prodávala hlavně ve Spojených Státech. V roce 1972 vznikl model Honda Civic, který dosáhl obrovského úspěchu. O šest let později vznikl sportovní model Hondy – Prelude. Od roku 1986 Honda zaštiťuje luxusní značku automobilů pod názvem Acura. Prodávají se výlučně v Severní Americe a HongKongu.

Současnost. V roce 2008 firma zaměstnávala více než 180 tis. zaměstnanců a měla zisk ve výši 5 mld. dolarů (údaje za rok 2006). Kromě automobilů firma vyrábí motocykly, skútry, motory, roboty, letadla a motokola.

Přínos pro automobilismus. Honda je proslulá používáním vozů poháněných alternativními palivy. Jedním z prvních automobilů s pohonem na stlačený zemní plyn je Honda Civic GX. Koncem roku 1999 firma zavedla na trh první komerční hybridně-elektrický-benzínový – automobilový pohon. Byl použit v modelu Insight. Automobil měl spotřebu 3,4 litru na sto kilometrů (dálniční test). V roce 2002 Honda začala prodávat hybridní model Civic. Zajímavé je využití vodíkových palivových článků. Takový pohon byl použit v Hondě FCX Clarity. Vozidlo neprodukuje žádné škodliviny. Jedinými látkami, které vznikají, jsou teplo a voda.

Zajímavosti. V současnosti je Honda největším světovým výrobcem motorů. Vyrábí jich více než 25 miliónů ročně. V mnoha motorech Hondy se používá systém proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control). Nyní se vyrábějí 4 verze tohoto systému. Technologicky nejpokročilejší verzí je motor DOHC VTEC. Prvním motorem, ve kterém bylo použito toto řešení, byl legendární B16A, 16ventilový řadový čtyřválec o objemu 1595 cm³ a výkonu 160 koní. Poprvé se objevil v roce 1989 v japonských verzích Hondy Integra XSi a RSi, v Evropě byl použit v roce 1991 v Hondě Civic i-VT, kde motor B16A1 dosahoval 150 koní při 7600 ot./min. Honda je také přítomna ve sportu: účast na Moto GP, použití motorů Hondy v závodech Formule 1.

Populární modely vyráběné dodnes: Honda Accord, Honda City, Honda Civic, Honda Civic Type R, Honda Crossroad, Honda CR-Z, Honda CR-V, Honda FR-V, Honda FCX Clarity, Honda Insight, Honda Inspire, Honda Jazz, Honda Legend.

Pneumatiky. Honda spolupracuje s mnoha výrobci pneumatik. Ve výbavě modelu Honda FCX se nacházely pneumatiky Yokohama E105 o rozměru 215/60 R16. V první výbavě Hondy Civic se zase nacházely pneumatiky značky Bridgestone RE88 GZ o rozměru 195/60 R15 nebo Bridgestone ER30 o rozměru 205/55 R16. Pro automobily Honda Accord se používaly modely Bridgestone RE040 o rozměru 225/45 R17. Dále pro automobily Honda S2000 byly použity RE050 o rozměru 245/40 R17. Automobily Hondy jezdily také standardně na pneumatikách Dunlop. V první výbavě Hondy Civic v různých verzích (DX, EX/LX a hybridy) se nacházely pneumatiky Dunlop SP20 o rozměrech 14 a 16 palců. Honda CR-V měla v sériové výbavě pneumatiky Grandtrek ST20.