Pneumatiky na Mazda

Změňte značku

Vyhledejte model vozidla

Nebyl nalezen žádný automobil

Poskytnete

Mazda

Počátky. Historie Mazdy začala v roce 1920. Avšak výrobou automobilů se firma začala zabývat teprve v roce 1959 poté, co byl zaveden do prodeje první, malý osobní automobil – model R360 Coupé.

Rozvoj. Automobily Mazdy začaly pronikat na evropský trh od roku 1967. Později přišla řada na dobytí Spojených Států, ve kterých byla také zahájena výroba. Po krizi v roce 1970 získal čtvrtinový podíl ve firmě americký Ford. Díky této spolupráci vznikly vynikající modely – 323 a 626. V devadesátých letech firma procházela vážnými problémy. Její automobily se neprodávaly příliš dobře. Bylo rozhodnuto o zavedení nových značek v Evropě, Japonsku a Spojených Státech. Mazda měla problémy s identifikací, mimo jiné z důvodu časté změny loga.

Současnost. Na začátku tohoto století se Mazda nacházela v marasmu. Průlom nastal teprve v roce 2004 po zavedení nových modelů – Mazda 6, Mazda 3 a RX8. Tyto modely oceňovali řidiči z důvodu nízké poruchovosti, vysoké kvality výroby a originality. Později se objevily: nová verze MX-5, crossover CX-7 a Mazda 2. Po několika letech přestávky Mazda otevřela v polovině roku 2008 oficiální pobočku v Polsku.

Přínos pro automobilismus. Inženýři Mazdy používali wankelův motor. První zkoušky byly zahájeny v roce 1960. O sedm let později byla zahájena výroba modelu Cosmo Sport s wankelovým motorem. Základním rozdílem odlišujícím tento pohon od těch vytvořených konkurencí je pohyblivý píst. V klasickém motoru píst provádí posuvný vratný pohyb, ve wankelově motoru má jiný tvar a rotuje kolem vlastní osy. Hlavními přednostmi wankelova motoru jsou poměrně malé rozměry a hmotnost, jednoduchá konstrukce, nízké vibrace a hluk a také dosažení vysokých otáček a vysoká mechanická účinnost. Hlavními vadami motoru jsou obtížně utěsnitelné provozní oblasti. Wankelův motor má velkou spotřebu a vysoké emise spalovacích plynů. Mazda je dnes jediným světovým výrobcem automobilů s rotačním wankelovým motorem a roadsteru MX-5, jehož pouze jedna verze se prodala v počtu překračujícím 500 000 vozidel.

Zajímavosti. Největším sportovním úspěchem Mazdy bylo vítězství se sportovním prototypem 787B ve 24hodinovém závodě Le Mans. Bylo to dosud jediné vítězství japonského vozidla v těchto závodech. 787B je také prvním vítězem s wankelovým motorem.

Ze současně vyráběných populárních modelů lze uvést: – Mazda 2, Mazda 3, Mazda 3MPS, Mazda 5, Mazda 6, Mazda 6MPS, Mazda MX-5, Mazda MX-3, Mazda RX-8.

Pneumatiky. Mazda jako světový výrobce s velkým renomé velmi často spolupracuje s výrobci pneumatik v rozsahu první výbavy. Z mnoha výrobců se v originální výbavě automobilů Mazdy nalezly mj. pneumatiky firmy Toyo, mj. Toyo Proxes R31B, R27B (Mazda 2), Proxes R32 (Mazda 3), J48C (Mazda 5), Tranpath J38 (Mazda Premacy), Tranpath R23 (Mazda Premacy). U Mazdy 3 se používají také pneumatiky Yokohama Avid S34D, zatímco u modelu Miata MX-5 se používají Yokohama ADVAN A11A. Velmi plodnou spolupráci navázala Mazda s Bridgestone. Ve výbavě Mazdy 6 byly pneumatiky Bridgestone B380 XZ, ER30 AZ, ER300, RE050 AJZ, RE050 EZ nebo RE050 GZ. U modelu Mazda 626 se používaly pneumatiky B391BZ, podobně jako u Mazdy MPV.