Pneumatiky na VW

Změňte značku

Vyhledejte model vozidla

Nebyl nalezen žádný automobil

Poskytnete

VW

Počátky. Firma vznikla v roce 1937 a byla odpovědí na poptávku trhu. Před Volkswagenem německý automobilový průmysl ovládali výrobci luxusních vozidel. Průměrný Němec si mohl dovolit nanejvýš motocykl. Proto Adolf Hitler chtěl, aby v Německu vznikl model, do kterého by se vešly dvě dospělé osoby a tři děti a který by dosahoval rychlosti 100 km/h. Automobil by měl stát asi 990 německých marek (tolik kolik motocykl). Projekt byl svěřen Ferdinandovi Porsche, avšak se nedočkal realizace v širším měřítku z důvodu vypuknutí 2. světové války.

Rozvoj. Po válce se nápad vrátil. Výroba modelu Volkswagen Brouk byla zahájena v roce 1945. Auto splňovalo Hitlerovy předpoklady. Nakonec se vyrobilo 22 miliónů kusů tohoto modelu. Dalším důležitým modelem v historii firmy byl model Transporter. Vyrábí se od roku 1950 do současnosti. Samozřejmě se během let dočkal mnoha modifikací. V roce 1973 z montážních pásů sjel první Passat. O rok později byla zastavena výroba Brouka v německém závodě ve Wolfsburgu (poslední model byl vyroben o dvacet pět let později v Mexiku). Nástupcem tohoto automobilu se stal Golf, který byl přívětivě přijat. Za dva roky od zahájení výroby tohoto modelu byl představen Polo – menší model než Golf.

Současnost. V roce 1997 se koncern rozhodl vzkřísit Brouka. New Beetle – protože tak se jmenovala jeho reinkarnace – se stal hitem ve Spojených Státech, v Evropě byl přijat poněkud chladněji. Dnes je Volkswagen, a přesněji Volkswagen Group, třetím výrobcem motorových automobilů ve světě za Toyotou a General Motors a prvním v Evropě. Do koncernu Volkswagen patří: Seat, Audi, Škoda, Lamborghini , Bentley a Bugatti. Dnes je hlavním podílníkem firma Dr. Ing. h. c. Ferry Porsche AG, která vlastní 42,6 procent akcií koncernu Volkswagen AG. Na přelomu let 2008/2009 zvýšila tento podíl na 50,76 % a získala tak kontrolu nad firmou.

Přínos pro automobilismus. „Brouk“ patří k nejuznávanějším automobilům ve světě. Konstrukce přispěla k tomu, že automobil byl spolehlivý a měl dlouhou životnost. V Polsku bylo auto populární jako „garbus“, v anglojazyčných zemích jako Volkswagen Beetle (ang. brouk) a ve světě měl ještě jiné přezdívky. Na Kubě byl nazýván „vajíčko“ (el huevito), ve Francii „beruška“ (coccinelle). Je jedním z nejčastěji vyráběných automobilů ve světě. „Brouk“ drží prvenství v počtu vyrobených automobilů jednoho modelu.

Zajímavosti. Polské zastoupení Volkswagenu vzniklo v roce 1991. O rok později byl v Polsku otevřen montážní závod Volkswagenu. Od roku 1994 se v poznaňské továrně montují Transportery (později přibyl také model Caddy). Koncern je hlavním sponzorem fotbalového klubu VfL Wolfsburg.

Důležitější současné modely Volkwagenu: VW Caddy, VW Crafter, VW Eos, VW Golf, VW Jetta, VW New Beetle, VW Passat, VW Phaeton, VW Polo, VW Scirocco, VW Sharan, VW Tiguan, VW Touareg, VW Touran, VW Transporter, VW Multivan.

Pneumatiky. Volkswagen spolupracuje s mnoha výrobci pneumatik. Výrobci pneumatik, jako jsou Yokohama, Michelin, Kumho, Hankook, Bridgestone, Continental, Goodyear, Pirelli, dodávají pneumatiky pro první výbavu skoro do všech modelů koncernu VW. Příklady spolupráce: Pneumatiky značky Yokohama se nalezly ve standardní výbavě Touaregu (ADVAN Sport) a Routanu (AVID S33). Dunlop zase zajistil pneumatiky pro první výbavu aut série EUROVAN (Dunlop SP Sport 2000E), Touareg (Grandtrek WT M2, Grandtrek PT 4000 N0, PT8000 a WT M2 +) a Phaeton (SP Sport 9000). Bridgestone zajistil pneumatiky OE pro Touaregy (Dueler HP Sport a ER30 YT), Tiguany (dueler HP Sport TZ), Golfy Cabriolet, Cabrio EOS, Golfy GTI (RE050A EZ), T5 Kombi (R410 AZ), Tiguan (Dueler HP Sport VZ), EOS (ER300 PZ XL RTF), Passat Tdi (ER300 MZ) a Touran (ER300XL GZ). Dále pneumatiky Firestone se nalezly ve výbavě modelů Polo (F590 a FH700) a Candy (F590). VW Transporter naopak používá pneumatiky Hankook RA 28.