Tlak v pneumatikách
Nízký tlak v pneumatikách má negativní vliv na automobil: zvyšuje brzdní dráhu na mokré vozovce, snižuje odolnost vůči aquaplanningu, nesprávnou reakce na obrácení volantu, vznik nedotáčivostí a přetáčivostí, riziko výstřel pneumatiky během jízdy, rychlejší spotřeba mechanismu řízení a pneumatik. Nízký tlak poskytuje jednou výhodu – lepší komfort cestovaní.
Logicky příliš vysoký tlak v pneumatice způsobuje zhoršení přilnavosti (díky zmenšené styčné ploše pneumatiky a silnice), snížení komfortu jízdy (špatné tlumení povrchových nerovností, větší hluk uvnitř vozidla), rychlejší opotřebení zavěsného systému (horší tlumení vibrací), větší opotřebení centrální části běhounu a nárůst rizika poškození pneumatiky v důsledku projetí díry nebo najeté na obrubník. Mezi výhody vyššího tlaku je možné počítat pouze větší stabilitu v projíždění zatáček a menší spotřeba paliva (díky zredukovanému valivému odporu).
Tlak v pneumatikách by měl být kontrolován každé dva týdny a před každou dlouhou cestou. Hodnoty tlaku pro konkrétní typy automobilů naleznete v uvedené tabulce "Hodnoty tlaku".