Přečtete si článek o předčasným opotřebení motocyklových pneumatik. Ověřte jak si vyhnout předčasné opotřebení pneu.

Co má vliv na opotřebování pneumatik?

  • Rychlost jízdy (snížení rychlosti s 120 k 100 km/h zvyšuje průběh kolem 30%),
  • typ vozovky (štěrkové cesta působí kolem 30% rychlejší opotřebení),
  • příliš vysoké zatížení motocyklu s nákladu.

 

Jak poznat předčasné opotřebení dezénu?

Nepravidelné opotřebení dezénu se objevuje, když jeho výská menší na jediném místě nebo pneumatika začíná rychle „zoubkovát“.

Nízký tlak v pneumatikách má hodně škodlivé působení než příliš vysoký.

 

Co znamená opotřebení pneumatiky na jediném místě?

Opotřebení pneumatiky jenom na jediném místě může být spojené s závažným poškození při nevyvážeností kol a porouchání disků nebo vnitřní pneumatiky.

 

Jaká jsou důvody předčasné opotřebení pneumatiky?           

  • nepravidelný tlak v pneumatice (příliš vysoký nebo nízký),
  • mechanické poškození.

 

Proč na pneumatikách dělají se zuby?

  • příliš vysoký tlak,
  • nerovně pracující amortizéry,
  • s důvodu rozvrhu zatížení

 

Můžeme samí opravit pneumatiky?

Můžeme riskovat opravu jen v případě bodového poškození tenkým objektem. Při velkých dírách a roztrhávaní musíme měnit pneumatiky.

 

Galerie

Opotřebená pneumatika v střední častí dezénu

Zoubkování přední pneumatiky

Zoubkování zadní pneumatiky

Dezén se sklonem k zoubkování